Help

Algemeen

Wat is MijnBestand.nl?
Met MijnBestand.nl kunt u (grote) bestanden makkelijk en veilig versturen: Kies het bestand, klik op de “Upload!” knop en stuur de download link naar familie, vrienden en zakelijke contacten.

Wat zijn de kosten?
Het gebruik van MijnBestand.nl is geheel gratis.

Bestanden uploaden

Hoe upload ik een bestand?
Stap 1: Klik op de knop “Bladeren”
Stap 2: Selecteer het bestand op uw computer dat u wilt uploaden
Stap 3: Klik op de knop “Upload!”

U ziet vervolgens een voortgangsbalk met de status van het uploaden. De duur van het uploaden is afhankelijk van de bestandsgrootte en de snelheid van uw internetverbinding. De pagina wordt automatisch na het uploaden vernieuwd. Nu kunt u het bestand vervolgens eenvoudig delen. Wilt u weten hoe u het bestand kunt delen? Zie kopje “Bestanden delen”.

Hoe verwijder ik een bestand?
Bestanden worden automatisch 60 dagen na het uploaden verwijderd. Het is niet mogelijk om handmatig bestanden te verwijderen.

Welke bestanden kan ik uploaden?
Op MijnBestand.nl worden alle bestandstypes geaccepteerd, met uitzondering van uitvoerbare bestanden, zoals .exe, .html, .js, .php en .xml bestanden.

Kan ik ook complete mappen uploaden?
Op MijnBestand.nl kunt u alleen losse bestanden uploaden. Wel kunt u bestanden bundelen in een .ZIP-bestand en deze als één bestand uploaden. Voor het uploaden van foto's raden wij u onze gratis fotodienst MijnAlbum.nl aan.

Bestanden delen

Hoe deel ik een bestand?
U kunt op de volgende manieren het bestand delen:

Eenvoudig via “Uw bestand delen”
Via de website kunt u de afzender en ontvanger(s) een “uitnodiging” per e-mail sturen. Deze uitnodiging kunt u voorzien van een persoonlijk bericht.

Eenvoudig via “Link naar uw bestand”
Kopieer de link die onder het kopje “Link naar uw bestand” staat. Deze link geeft direct toegang tot het betreffende bestand.

Via Twitter/Facebook/LinkedIn
Heeft u Twitter, Facebook of LinkedIn? Klik op het betreffende Twitter, Facebook of LinkedIn icoontje en u wordt doorgestuurd naar Twitter, Facebook of LinkedIn. Hier kunt u de eenvoudige stappen volgen om het bestand te twitteren, op Facebook of op LinkedIn te plaatsen.

Problemen oplossen

Ik kan een bestand niet uploaden, wat is hier de oorzaak van?
Als het niet lukt om bestanden te uploaden, kan dit meerdere oorzaken hebben:

Uitvoerbare bestanden
Via MijnBestand.nl is het niet mogelijk om uitvoerbare bestanden te uploaden. Houd dus rekening met het bestandstype dat u wilt uploaden.

Bestandsgrootte
De maximale grootte van bestanden die u kunt uploaden is 1 GB. U kunt daarentegen een onbeperkt aantal bestanden uploaden.

Virusscanner
Sommige virusscanners onderscheppen het uploaden van (grote) bestanden. Meestal kunt u dit herkennen aan een zeer snelle upload die vervolgens op 100% blijft wachten en na 30 seconden een foutmelding geeft. U lost dit probleem op door dit onderdeel van de virusscanner uit te schakelen of de virusscanner tijdelijk in zijn geheel uit te schakelen.

Heeft u nog steeds problemen bij het uploaden van een bestand, neemt u dan contact met ons op via het contactformulier. Wij proberen u dan zo goed mogelijk te helpen.

Gegevens

Wat doet MijnBestand.nl met mijn gegevens?
MijnBestand.nl neemt uw privacy uiterst serieus. De door u verstrekte informatie zal alleen gebruikt worden om de door MijnBestand.nl geleverde dienst mogelijk te maken en te verbeteren. Zonder uw toestemming worden gegevens niet aan derden ter beschikking gesteld.

Contact

Hoe kan ik MijnBestand.nl bereiken?
Heeft u een vraag, een klacht of een suggestie voor verbetering, dan kunt u contact opnemen met MijnBestand.nl via het contactformulier of telefonisch:
0900-6456252.